Sedim pred televizijo, gledam Netflix in razmišljam kaj bi jedla, da bi se malo razvajala … Naj si pripravim sendvič ali naj si na kos kruha raje namažem debelo plast lešnikovega namaza? Mogoče bi raje odprla čokolado ali pojedla piškote, ki so še ostali v škatli? Bi si raje privoščila kozarec vina ali pločevinko piva s čipsom? Mogoče pa bi svojo željo po hrani, ki me kakšen dan pred začetkom menstruacije pogosto mami k večernemu prehranjevanju, poskusila potešiti z večjo skodelico zeliščnega čaja?

Kaj naj pravzaprav jem ob napadih, za katere vem, da so povezani tudi z menstruacijo? Bo hrana še poslabšala moje razpoloženje ali ga lahko izboljša?

Poglejmo, kaj je najbolj priporočljivo jesti in piti tiste dni v mesecu …

Že v prispevkih, ko sem pisala o lajšanju menstrualnih bolečin, sem omenjala, da pomaga kakovostna prehrana, ki naj bi jo uživali čez celotni menstrualni cikel, kar seveda pomeni vedno. Toda kaj je tisto, kar naj bi uživale in si tako izboljšale počutje?

Živila za nadomeščanje izgubljenega železa

Ker v teh dnevih z izgubo krvi izgubljamo tudi železo, si za boljše počutje privoščimo na primer rdeče meso, školjke, fižol, lečo in druge stročnice in zeleno listnatno zelenjavo.

Poleg živil, ki nadomeščajo izgubljeno železo, nam bodo zelo dobro dela tudi živila z visoko vsebnostjo vitamina C, na primer pomaranče ali rdeča paprika. Vitamin B bomo nadomestile z jajci in polnozrnatimi žitaricami, ki bodo poskrbele tudi za večjo količino kalcija.

Močan apetit in željo po sladkem, ki naj bi nas napadel predvsem v času predmenstrualnega sindroma, lahko lajšamo z živili iz polnozrnatih žitaric, črno čokolado, sadnim smutijem ali medom. V tem času je smiselno dvigniti tudi nivo vnosa omega-3 maščobnih kislin, kalcija in magnezija, ki preprečuje krče in glavobole.

Kaj pa menstruacija in alkohol?

V eni od raziskav so zapisali, da naj bi že manjša količina popitega alkohola ob nepravem času pomembno vplivala na hormonsko ravnovesje in s tem na menstrualni cikel. Druga, starejša študija je pokazala, da ima alkohol vpliv tudi na moč menstrualnih krčev in toka, na predmenstrualni sindrom in povečano neplodnost.

Med drugim se je pametno izogibati tudi sladkim gaziranim pijačam.

Zmernost

Po navadi je tako, da ne glede na to, kaj želimo uravnovesiti s prehrano, vedno pridemo do tega, da je zmerno uživanje različne, naravne in čim manj predelane hrane najboljša izbira. Tako kot pri izbiri higienskih izdelkov. 😉

Katarina