Kako sem pa danes napeta in sploh se ne morem osredotočiti na delo, pa samo sladkarije bi jedla … Saj res, kmalu bo spet menstruacija. Očitno se je začel PMS. Kako se pa ve počutite v času predmenstrualnega sindroma? Vas za kakšen dan zmede ali ga sploh ne opazite? Jaz ga včasih nisem, zdaj, ko grem počasi proti štiridesetki, ugotavljam, da me kakšen mesec kar pošteno zmede.

Kot berem, se mi ne dogaja nič nenavadnega … Napenjanje, glavobole in utrujenost, ki so največkrat omenjeni simptomi PMS, ženske bolj zaznavamo po 30. letu. Pojavijo se teden ali dva pred mensturacijo, ko se v našem menstruacijskem ciklusu zaključi ovulacija. K sreči ti simptomi pri meni niso bili še nikoli tako močni, da ne bi mogla v službo. Zdaj, ko sem prebrala kaj jih blaži, bo to z veseljem preizkusila. Da boste tudi ve osvežile znanje o PMS, sem za vas zbrala nekaj odgovorov na najbolj pogosta vprašanja.

 

Kakšni so znaki predmenstrualnega sindroma?

Obstajajo fizični in čustveni znaki.

Fizični znaki PMS se kažejo lahko kot:

  • Napete ali boleče dojke,
  • driska,
  • napetost,
  • glavobol,
  • bolečine v hrbtu,
  • nižja toleranca za hrup in svetlobo.

Znaki PMS, povezani s čustvi so lahko:

  • Utrujenost,
  • razdraženost,
  • težave s spanjem (nekatere ne morejo spati, druge pa bi spale cel dan),
  • pomanjkanje apetita ali napadi, ko se zapodimo v hrano,
  • težave s koncentracijo ali spominom,
  • anksioznost, depresija,
  • občutek žalosti, jok,
  • spremembe v razpoloženju,
  • zmanjšana želja po spolnih odnosih.

Kaj pravzaprav sproži PMS?

Kot že omenjeno je predmenstrualni sindrom zmes fizičnih in čustvenih sprememb, do katerih pride v dneh po ovulaciji, ko se menstrualni ciklus prevesi v drugi del. Ker v času ovulacije ženska ni zanosila, količina hormonov estrogena in progesterona zelo pade. Po mnenju strokovnjakov naj bi bil to eden glavnih razlogov za zgoraj naštete težave, ki se nam lahko pojavijo.

Se PMS z leti spreminja?

Strokovnjaki pravijo, da se in da ga ženske bolj zaznavamo po 30. letu. Če se malo bolj opazujemo, bomo spremembe sčasoma opazile tudi same. Mogoče bo predmenstrualni sindrom izginil ali se pojavil po našem prvem porodu, mogoče po drugem. Kakšen mesec bo PMS zaradi različnih dejavnikov našega življenja močnejši, naslednji mesec pa bomo opazile, da ga skoraj ni bilo.

Ali PMS kdaj v celoti izgine?

Izgine. Ampak, šele po tem, ko bomo prišle v obdobje menopavze in bo naš menstrualni ciklus popolnoma izginil. Ko se v našem čudovitem telesu ne bo več odvijala ovulacija, bodo izginile vse težave, povezane z menstruacijo. Izginil bo PMS, izginili bodo “tisti dnevi v mesecu”, izginile bodo bolečine, ki nekatere predstavnice nežnejšega spola spremljajo poleg menstruacije.

Kako lahko ublažimo simptome PMS?

Da bi lahko ublažile PMS, moramo najprej dobro poznati svoj menstrualni cikel. Če se bomo opazovale, bomo hitreje ugotovile, kaj nas ovira pri našem delu in lažje ublažile simptome.

Upoštevanje naslednjih predlogov bo dvignilo splošno kakovost našega življenja, kar bo vsekakor pripomoglo k manj stresnim PMS dnevom. Veliko bomo naredile zase, če bomo izbrale bolj zdrav način življenja. To bo olajšalo vsakršne težave …

  • Redna aerobna vadba čez cel mesec. Razne aerobike, fitnesi, sprehodi v naravi, pohodi v hribe. Vsakršna redna dejavnost, še posebej na svežem zraku, bo zmanjšala depresijo in utrujenost ter povečala koncentracijo.
  • Redna zdrava prehrana. V času PMS-a se še posebej izogibajmo pijačam s kofeinom ali sladkorjem in predelani hrani z veliko ogljikovimi hidrati.
  • Odpovejmo se kajenju. V eni od študij, ki so jo izvedli leta 2011, so ugotovili, da so se kadilke srečevale z večjimi težavami v času PMS.
  • Naspimo se. Poskusimo si izboriti 8 ur spanca na noč. Ko smo spočite, je čisto vse veliko lažje.
  • Izničujmo negativni stres. Najdimo zdrav način, kako se boriti s stresom. Nekatere se zatekajo k jogi ali meditaciji, drugim pomaga, če pišejo dnevnik ali se pogovarjajo s prijatelji oz. prijateljicami.

 

PMS zna biti zelo nadležno obdobje, ki močno vpliva na naše vsakodnevne aktivnosti. Lahko celo poslabša nekatere druge zdravstvene težave, na primer astmo, alergije in migrene. Zato v primeru, da boste ugotovile, da vaš PMS ni samo rahlo zoprno počutje, ki izgine v nekaj dneh, le obiščite zdravnika.

V vsakem primeru pa bodimo prijazne do sebe. Razvajajmo se. S hrano, počitkom, telovadbo, ljubeznijo. Dovolimo, da nas kdaj razvajajo tudi drugi.

Da bodo brezskrbni “tisti dnevi v mesecu” pa poskrbi družba My Secret Garden, ki nam na dom brezplačno dostavi 100-odstotno naravne higienske pripomočke.

Katarina