Med menstruacijo nikoli nisem imela posebnih potreb po tem, da bi telovadila. Takrat si želim predvsem mir, čim bolj udobna oblačila in mogoče kakšno jogijsko asano za sproščanje menstrualnih krčev. Kaj pa tiste ženske, ki tudi v času menstruacije ne morejo brez športa? Je to zdravo ali ne? Kateri šport izbrati tiste dni v mesecu, da se bomo še vedno počutile fit, brez da bi pretiravale?

V dneh, ko imamo ženske menstruacijo, ni nobene potrebe po tem, da se odrečemo vsem stvarem, ki jih počnemo ostale dni. Tako kot je dobro, da čez cel mesec ohranjamo zdrave prehranjevalne navade, je vsekakor dobro tudi, da smo športno aktivni.

Seveda je pri tem najbolj pomembno, da ženske poslušamo svoje telo. Vsaka sama za sebe ve, kaj ji v določenem trenutku najbolj ustreza. Če imate boleče menstruacije se boste mogoče namesto teka raje odločile za jogo ali dodatni počitek. Tiste, ki ne opazite razlike med dnevi v mesecu, boste tudi med menstruacijo tekale ali izbrale kakšen intentzivnejši športni program.

Lažja oblika vadbe v prvih dneh menstruacije vam bo pomagala, da boste boljše volje, z intenzivnejšo vadbo v naslednjih dneh boste poskrbele za pridobivanje dodatne moči.

Vsekakor poskrbite tudi za uporabo primernih higienskih izdelkov, da se boste med vadbo počutile dobro.

Nekaj nasvetov za šport v času menstruacije:

  • Zmanjšajte intezivnost rekreacije v prvih dnevih menstruacije. Namesto vzdržljivostnih športov si raje izberite nekoliko milejšo obliko vadbe, ki je redno na vašem urniku. (na primer: če po navadi tečete 5 km, skrajšajte razdaljo ali tek zamenjajte s hitro hojo. Če radi dvigujete uteži, prve dni menstruacije raje dvigujte lastno težo.)
  • Vadite jogo. Za vadbo si izberite asane za raztezanje. Izogibajte se zasukom in inverzijam, ker ti položaji v tem občutljivejšem času ne vplivajo najbolje na vaše telo. Ali se prepustite vodeni joga vadbi.
  • Naredite lažjo obliko kardio vadbe. Namesto teka raje trimčkajte. Kolesarite ali se odpravite na hiter sprehod za pol ure. Ne pretiravajte.
  • Polurno plavanje bo olajšalo bolečine v hrbtu in menstrualne krče. Uporabite tampon ali menstrualno skodelico.
  • V zadnjih dneh lahko (spet) začnete z intentzivnejšo vadbo.

Dvigujte uteži ali izberite vadbo, kjer je za pridobivanje moči treba uporabljati lastno težo. Tudi tečete lahko že popolnoma normalno.

Če boste med menstruacijo vadile ali počivale, ne pozabite na hidracijo. Voda ali zeliščni čaj pred, med in po vadbi bosta še izboljšala vaše počutje.

Poslušajte se in bodite prijazne do svojega izjemnega telesa.

Katarina